poniedziałek, 10 marca 2014

Liebster Blog Award

Na czym polega zabawa - tłumaczyć raczej nie muszę, prawda? Piszę ten post już chyba miesiąc i wreszcie skończyłam, alleluja!
Więc nie przedłużajmy...
Za nominację bardzo dziękuję Autorkom poniższych blogów:
- http://mirror-of--soul.blogspot.com/
- http://upendi007.blogspot.com/
- http://freezethedreams.blogspot.com/
- http://zycieniny.blogspot.com/
- http://wcieniuksiazek.blogspot.com/
- http://pink-glasses-forever.blogspot.com/
- http://biblioholiczka.blogspot.com/

Pytania od Marceli:
1. Co spowodowało, że zainteresowałaś/łeś się literaturą?
W dzieciństwie moja mama codziennie czytała mi książki na dobranoc. Później w wieku 5/6 lat nauczyłam się sama składać literki i od tej chwili czytam wszystko, co wpadnie mi w ręce.

2. Dzwoni do ciebie sąsiadka i mówi, że ktoś wszedł do twojego mieszkania/domu. Biegniesz tam w te pędy, widzisz wyłamaną futrynę do swojego pokoju.... Wiesz że w środku miałeś okropnie drogi komputer, regał z książkami i skarbonkę z 100 tysiącami. Pierwsze to sprawdzasz czy jest... (wybierz z trzech podanych rzeczy i uzasadnij).
Biegnę do każdej półek z książkami i sprawdzą, co z moimi kochanymi maleństwami, oczywiście. :)

3. Z jakiej książki, którą posiadasz w biblioteczce jesteś najbardziej dumna i dlaczego?
Wiele jest takich książek. Ale chyba najbardziej jestem dumna z wszystkich części Ani z Zielonego Wzgórza, wydań z 1984 roku, które odziedziczyłam po mamie :)

4. Najbardziej nielubiany przez ciebie pisarz? I wprost odwrotnie - jaki jest ten najbardziej
ulubiony?
Najmniej lubiani to autorzy szkolnych lektur, szczególnie Henryk Sienkiewicz i Juliusz Słowacki. Nie przepadam też za Melissą de la Cruz. A ulubieni to oczywiście John Green, JK Rowling, Małgorzata Musierowicz, Lucy Maud Montgomery, Clive Staples Lewis, Suzanne Collins i Regina Brett.

5. Co zainspirowało cię do stworzenia własnego bloga?
Mniej więcej rok temu przeżywałam mały kryzys. I pewnego marcowego dnia postanowiłam sobie, że założę bloga... I założyłam dwa. Zainspirowało mnie życie. :)

6. Jaką książkę bardzo chciałabyś przeczytać, ale nie możesz? Dlaczego?
Są to książki Ojca Adama Szustaka, przede wszystkim Ewangelia dla nienormalnych Upojeni Bogiem. Nie mogę tych książek znaleźć w żadnej bibliotece ani księgarni.

7. Pięć książek warte polecenia osobie nigdy nie czytającej, by ją zachęcić
Gwiazd naszych wina, Igrzyska śmierci, Harry Potter, Delirium, Bóg nigdy nie mruga.

8. Gdybyś miał możliwość wejścia na chwilę do JEDNEJ książki, co by to była za powieść i dlaczego?
Trudny wybór, ale niech będzie Harry Potter. Jestem najbardziej rozdarta między tą książką(a właściwie książkami) a Opowieściami z Narnii. Uwielbiam świat Harry'ego Pottera, moim marzeniem jest przekroczyć próg Hogwartu, odwiedzenie biblioteki, zjedzenie śniadania w Wielkiej Sali i poznanie tych wszystkich cudownych postaci - szczególnie Hermiony, Rona, Luny, Lupina, Jamesa, Lily, Weasleyów i... No, chyba szybciej byłoby, gdybym wymieniła osoby, których nie chciałabym spotkać :D


9. Wolisz wypożyczać książki z biblioteki czy kupować?
Uwielbiam i to i to. Kocham wychodzić z mojej biblioteki z reklamówką książek... No, dobra. Ewentualnie dwoma. Uwielbiam ten uśmiech pani bibliotekarki, gdy podchodzę ze stosem książek do jej biurka. Kocham też kupować książki, ale robię to zdecydowanie rzadziej.

10. Co sądzisz o e-bookach i audiobookach?
Osobiście nie lubię, ale nie mówię, że są złe :)

11. Jedna szalona rzecz którą chciałbyś/abyś zrobić, ale nie wypada tego zrobić.
Chciałabym rzucić komuś tortem w twarz, tak jak w filmach XD




Pytania od Ann Luna Atlas:
1. Jaka książka, ze wszystkich dotąd przeczytanych, wpłynęła na Ciebie najbardziej?
Nie ma jednej takiej książki. Na pewno do tej listy należą: Harry Potter, Gwiazd naszych wina, Bóg nigdy nie mruga, Ania z Zielonego Wzgórza i Pollyanna.
2. Gdybyś mogła mieszkać w jakikolwiek miejscu zechcesz, jakie byś wybrała?
Trudne pytanie. Jeśli chodzi o książkowe miejsca to Hogwart, a rzeczywiste to Rzym :)
3. Gdybyś mogła ożywić dowolna fikcyjną postać, to kogo?
Trudne pytanie. Ale chyba Anię Shirley <3
4. Jesteś intro- czy ekstrawertyczką?
Pół na pół :)
5. Kiedy zrodził się pomysł na bloga?
W marcu zeszłego roku.
6. Masz jakąś inną stronę poza blogiem?
Mam konto na lubimyczytac.pl i jestem redaktorką na portalu http://literatura.juventum.pl/. I Facebooka :)
7. Ulubione zwierzę?
Delfinek <3
8. Czy uważasz że Twój znak zodiaku pasuje do Ciebie? Dlaczego?
Właściwie to ja nie wiem nawet, jaki mam znak zodiaku :D Chyba byk. Nie interesuje się tym i naprawdę nie mam pojęcia czy pasuje, czy nie.
9. Jak widzisz siebie za 20 lat?
Nie odbiegam tak daleko w przyszłość, zobaczymy za dwadzieścia lat :)
10. Wolisz oglądać filmy czy seriale?
Filmy, chyba ;)
11. Jakie jest Twoje ulubione święto w roku?
Boże Narodzenie <3

Pytania od Emmi Vanessa Shepherd:
1. Czy lubicie czytać?
Oczywiście :)
2. Macie rodzeństwo, a jeżeli tak, to jakie są wasze stosunki z nim?
Mam trójkę młodszego rodzeństwa - dwie siostry i brata. Stosunki, jak stosunki z rodzeństwem - raz lepsze, raz gorsze :)
3. Jesteście optymistami, czy pesymistami?
Optymistką, oczywiście.
4. Gdzie chcielibyście pojechać najbardziej na świecie?
Do Ziemi Świętej :)
5. Wasze największe marzenie?
Moja największe marzenie jest tajemnicą :)
6. Jak jest wasz ulubiony przedmiot w szkole?
Historia, angielski i matematyka.
7. Czy jet osoba, której z całego serca nienawidzisz/nie lubisz?
Nie. Owszem, są osoby, których nie lubię, ale nie jest to bardzo negatywne uczucie.
8. Jaką pogodę lubicie najbardziej i dlaczego?
Każdą pogodę lubię. Każda jest na swój sposób piękna :)
9. Jakie macie ozdoby w swoim pokoju (plakaty itp.)?
Jeden plakat z Katniss, ponad 100 zdjęć na ścianie oraz cytaty z książek na półkach.
10. Chcielibyście zamienić swoje życie z życiem kogoś innego?
Nie. Moje życie jest piękne. Mimo wszystko.
11. O jakiej tematyce blogi lubicie czytać?
Lubię czytać jedynie recenzenckie.

Pytania od Charlotte Pink:
1. Wasze marzenie?
Nie wiem za bardzo, co odpowiedzieć na to pytanie. Mam wiele marzeń. Bardzo marzeń. Bez nich życie byłoby nudne :)
2. Pierwsza przeczytana książka w życiu?
Samodzielnie to "Dzieci z Bullerbyn" <3
3. Pasja, która jest dla was najważniejsza w życiu?
Książki, pisanie, muzyka.
4. Jaki posiadacie model telefonu?
Nokia 200.
5. Ten blog jest waszym pierwszym?
Nie, wcześniej miałam kilka, ale nie prowadziła żadnego dłużej niż miesiąc ;)
6. Ile macie lat?
15.
7. Co robicie w wolnym czasie?

A co to jest wolny czas? :D
8. Macie chłopaka/dziewczynę?
Jestem w skomplikowanym związku z fikcyjną postacią literacką <3
9. Wasi rodzice wiedzą o waszym blogu?
Wiedzą, wiedzą :) Nawet czasem go czytają.
10. Ulubiony rodzaj piosenki?
Nie mam ulubionego rodzaju, nie lubię się ograniczyć w żadnej kategorii, przede wszystkim w muzyce.
11. Masz zwierzę?
Brat się liczy? Nie no, mam kota. Ale, niestety, nie lubimy się z moją Marianną(imię wymyśliła moja młodsza siostra, miała wtedy 5 lat, więc jej wybaczcie xd)

Pytania od Karoliny Hołub:
1. Gdybyś miała zabrać jedną osobę na bezludną wyspę, kto by to był?
Trudne pytanko, byłaby to chyba Karolka lub Zosia.
2. Najpiękniejsze miejsce w jakim byłaś?
Rzym, Watykan.
3. Wszystkie książki na świecie mają zniknąć, a ty możesz przeczytać jeszcze tylko jedną, jaka by
to była?
Pismo Święte :)
4. Jaka jest ulubiona potrawa, którą umiesz przyrządzić?
Zupka z tytki XD Mój talent ku
5. Słodycze, czy słone przekąski?
Słodyczy, a najlepiej czekolada :D
6. Jaki jest twój cel w życiu?
7. Jaka książka dała ci najbardziej do myślenia?
8. Kawa, czy herbata?
Herbatka <3
9. Czy gdybyś miała możliwość przeczytania książki w której zapisana by była twoja przyszłość, zrobiłabyś to?
Nie.
10. Lubisz dużo spać?
Nie, nie cierpię długo spać. 8h to dla mnie za dużo.
11. Masz osobę za którą byś poświęciła życie?
Myślę, że tak. Niejedną.


Pytania od Nike Lynch:
1. Dlaczego założyłaś blog?
Odpowiedź wyżej.
2. Jakiego rodzaju filmy lubisz?
Filmy Disney'a <3 
3. Co chętnie robisz w wolnym czasie?
j.w.
4. Lubisz zwierzęta? Jak tak, to jakie?
Pasjonatem zwierząt to ja nie jestem, ale lubię delfiny, pandy i leniwce :) 
5. Ulubiony zespół muzyczny?
Trzecia Godzina Dnia i Linkin Park :) 
6. Prowadzisz blog sama, czy z kimś?
Sama.
7. Masz jakiegoś najlepszego, wiernego przyjaciela?
Mam kilka takich osób, którym mogę powiedzieć wszystko i zawsze na nich liczyć.
8. Lubisz czytać książki?
To oczywista oczywistość! :) 
9. Jak chciałabyś mieć na imię, gdybyś mogła sobie sama wybrać?
Antonina, bądź Łucja. Ewentualnie Zofia lub Matylda. 
10. Ulubiona postać nadprzyrodzona?
Elfy i wróżki :) 
11. Pragnienie życiowe?
Chcę być szczęśliwa. Po prostu.


Pytania od Agnes Dolores:
1. Czy zdarzyło się już, że swoją miłością do książek zaszczepiłeś/łaś inne osoby?
Hm, może nie zaszczepiłam miłością do książek, ale kilka osób dzięki mnie przeczytało chociaż tę jedną książkę. Niedawno jedna z moich młodszych sióstr przyszła do mnie i pożyczyła z własnej woli Igrzyska śmierci. Mój największy sukces wychowawczy po prostu :D Może jednak coś z niej wyrośnie... Ogólnie często pożyczam książki i moja sąsiadka(jest w wieku mojej siostry - VI klasa podstawówki) przychodzi do mnie raz na tydzień i pożycza co najmniej trzy książki.
2. Czy jest taka książka, która lubisz, a zarazem nienawidzisz?
Tak, jest to książka Gwiazd naszych wina, która mnie doszczętnie zniszczyła.
3. Wolisz kupować, czy wypożyczać książki?
Kocham i to, i to. Kiedyś tylko wypożyczałam i w końcu w bibliotece szkolnej i miejskiej w sąsiedniej miejscowości brakło mi książek do czytania. Teraz jeżdżę do biblioteki do Tarnowskich Gór i stamtąd przywożę zdecydowanie zbyt wiele książek. Raczej nie czytam wszystkiego, ale jestem uzależniona od wypożyczania. Kupować kocham tak samo, ale moje fundusze są bardzo małe. Ale jak mam jakiekolwiek pieniądze to od razu kupuję książki. Nigdy nie nauczę się oszczędzać.
4. Czy kierujesz się zasadą "nie oceniaj książki po okładce"?
Okładka według mnie ma znaczenie. Zawsze ładny wygląd jest dla mnie zachętą. Choć kilka razy przejechałam się na tym, że oceniałam książki po ślicznej okładce, bo wnętrze było niezbyt piękne.
5. Jakie cechy według ciebie powinna mieć idealna książka?
Według mnie powinna przede wszystkim być żywa - mieć emocje. To mi wystarcza.
6. Jaki masz stosunek do lektur szkolnych?
Nie cierpię, gdy ktoś zmusza mnie do czytania. Z reguły czytam wszystkie(nie przeczytałam w całym swoim życiu jedynie Quo vadis), ale większość z nich mi się nie podoba. Oczywiście, są również takie, które zaliczają się do moich ukochanych książek, np. Ania z Zielonego Wzgórza czy Kamienie na szaniec. Czytam, bo muszę, ale bardzo rzadko czerpię z tego przyjemność.
7. Twój ulubiony cytat to...
Mam wiele ulubionych cytatów i trudno wybrać jeden.
Od momentu przeczytania Alchemii miłości moim mottem stały się słowa: Świat jest okropny i można się z niego śmiać albo nad nim płakać. Ja już dawno wybrałam to pierwsze. Uwielbiam też cytaty z książek Reginy Brett oraz J.K. Rowling. 
Jest ich oczywiście dużo dużo więcej i niedługo na blogu pojawi się post z tymi najnajnajlepszymi :)
8. Korzystasz z e-booka , jeśli tak to co o nim sądzisz?
Nie korzystam i raczej korzystać nie będę. Wolę książki w papierze.
9. Jakiej książki chciałbyś/abyś zobaczyć ekranizację?
Gwiazd naszych wina. Już niedługo! ♥
10. Czy masz jakiś specjalny kącik w domu do czytania książek?
Moje łóżko i wielka szafa na ubrania - zwana przeze mnie Narnią.
11. Czy zdarza Ci się czytać książki w oryginale?
Niestety nie, ale jest kilka takich książek, które chciałabym przeczytać w oryginale.

Zasady są po to, aby je łamać, więc nominuję każdego, kto chciałby wziąć udział w zabawie.

Moje pytania:
1. Za co lubisz blogosferę?
2. Czego nie lubisz w blogosferze?
3. Na jaki temat nienawidzisz rozmawiać?
4. Jaką książkę chciałbyś/chciałabyś przeczytać w oryginale?
5. Co cieszy Cię najbardziej?
6. Najpiękniejsza rzecz, jaka spotkała Cię w ostatnim czasie?
7. W jakiej książkowej krainie chciałbyś/chciałabyś zamieszkać?
8. Jakim ciekawym cytatem możesz się podzielić?
9.  Co może być powodem do uśmiechu?
10.  Sądzisz, że anioły są wśród nas?‎
11. Co znalazłoby się w Twoim Tajemniczym Ogrodzie?

Uff, wreszcie.
Miłego popołudnia, mamy dzisiaj pię-kny dzień! ♥

9 komentarzy:

  1. Trochę Cię wymęczyli pytaniami niektóre orginalne, ale są też takie pospolite.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...i na te pospolite trudniej mi się odpowiadało XD

      Usuń
  2. aż się zarumieniłam <3
    i mogłabyś swoje zdjęcia zacząć dodawać, jesteś ładniejsza niż wszystkie te gify razem wzięte!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihihi, dobrze, dobrze, obiecuję się poprawić :P

      Usuń
  3. Bardzo ciekawe odpowiedzi :-) Dziękuję :-)

    biblioholiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo ciekawych odpowiedzi znalazłam. Coś czuję, że w pewnym sensie chyba byśmy się dogadały :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Zakochana w książkach

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja tez złamię reguły i odpowiem na Twoje pytania tutaj :)

    1. Za co lubisz blogosferę?
    Zawsze znajdę coś dla siebie.

    2. Czego nie lubisz w blogosferze?
    Nietolerancji.

    3. Na jaki temat nienawidzisz rozmawiać?
    "Kiedy będziesz miała dzieci?"

    4. Jaką książkę chciałbyś/chciałabyś przeczytać w oryginale?
    Wszystkie opracowania, teksty i książki włoskiej psycholożki M. Selvini-Palazzoli. Jest ona prekursorką terapii rodzin z XX w. Nie ma za dużo polskich opracowań jej badań :] Freuda też bym poczytałam po niemiecku.

    5. Co cieszy Cię najbardziej?
    Sukcesy zawodowe, szczęście w małżeństwie, dochodzenia do własnych celów życiowych

    6. Najpiękniejsza rzecz, jaka spotkała Cię w ostatnim czasie?
    Awans zawodowy :)

    7. W jakiej książkowej krainie chciałbyś/chciałabyś zamieszkać?
    Chyba nie mam takiej potrzeby. Uwielbiam swoje miejsce na Ziemi :)

    8. Jakim ciekawym cytatem możesz się podzielić?
    "kocha się nie ZA, ale POMIMO"

    9. Co może być powodem do uśmiechu?
    Każdy dzień!

    10. Sądzisz, że anioły są wśród nas?‎
    Niejednego już poznałam. Aniołem można być.

    11. Co znalazłoby się w Twoim Tajemniczym Ogrodzie?
    Hamak w cieniu, spokój, cisza. Mój osobisty czas na odpoczynek z książką w ręce.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej, bardzo bardzo bardzo dziękuję za odpowiedzi <3 <3 <3

      Usuń
  6. Miałam szybciutko nadrabiać zaległości w czytaniu bloga bez zostawiania komentarzy, ale wprost nie mogę się powstrzymać przed odpowiedzeniem na te pytania :3

    1. Za co lubisz blogosferę?
    Jest tu prawie wszystko!
    2. Czego nie lubisz w blogosferze?
    Uzależnia ;-;
    3. Na jaki temat nienawidzisz rozmawiać?
    Nienawidzę rozmawiać o Bogu z ateistami
    4. Jaką książkę chciałbyś/chciałabyś przeczytać w oryginale?
    Myślę, że Harry'ego Pottera. Tak na początek :D
    5. Co cieszy Cię najbardziej?
    Widok osoby w moim wieku czytającej książkę w komunikacji miejskiej i/lub uśmiech innych ludzi.
    6. Najpiękniejsza rzecz, jaka spotkała Cię w ostatnim czasie?
    Moja nieczytająca przyjaciółka wypożyczyła książkę z biblioteki i zaczęła czytać! :D
    7. W jakiej książkowej krainie chciałbyś/chciałabyś zamieszkać?
    W Hogwarcie. Albo w Narnii. W innych oczywiście też, ale w tych najbardziej ^^
    8. Jakim ciekawym cytatem możesz się podzielić?
    "Gdy cię mają wieszać, poproś o szklankę wody. Nigdy nie wiadomo co się zdarzy zanim przyniosą". Ten pierwszy przyszedł mi do głowy... :3
    9. Co może być powodem do uśmiechu?
    Wszystko, rzecz jasna. A tak bardziej konkretnie...? Występujący jednocześnie widok wymarzonej książki w księgarni i ciężar odpowiedniej ilości gotówki w portfelu... ;)
    10. Sądzisz, że anioły są wśród nas?‎
    Oczywiście!
    11. Co znalazłoby się w Twoim Tajemniczym Ogrodzie?
    Otoczony roślinami, niewidoczny od zewnątrz niewielki kącik - ot, żeby się ukryć i poczytać lub porozmyślać o metafizyce i filozofii...

    // Komentarzy pod niektórymi postami brak, ale nie myśl, że nie czytam! Z opóźnieniami, ale wciąż nałogowo :D

    OdpowiedzUsuń

Kochany Czytelniku!
Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz tutaj swój ślad. Ten blog jest miejscem, gdzie dzielę się z innymi moimi myślami, dlatego chętnie przeczytam Twoje spostrzeżenia. Bardzo cenię sobie każdy komentarz, ponieważ motywują mnie do dalszej pracy.
Pozdrawiam cieplutko!