środa, 6 sierpnia 2014

086. PRZEBUDZONY UMYSŁ





AutorC.S. Lewis
Tytuł: Przebudzony umysł
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Esprit


Jeśli będziesz nadal kochać Jezusa, nic naprawdę złego nie może cię spotkać - i mam nadzieję, że zawsze tak będzie.





Kocham mądre książki. Takie, podczas których czytania nie rozstaję się z ołówkiem, bo jest tam tyle mądrości, że trzeba je podkreślić, narysować serduszko czy wykrzyknik(a czasami znajdzie się coś aż tak mądrego, że aż ma się ochotę zaznaczyć fragment kolorowym zakreślaczem). Takie, które skrywają w sobie magię. Ale nie tę z kart tarota czy magicznej kuli, ani nie tę z tańczącą nad kotłem czarownicą. Tę piękną magię szepczącą do nas ze stron książki. Takie, które pisane są z sercem. Takie, które dotykają mojej duszy... 

Przebudzony umysł to zbiór najważniejszych myśli C.S.Lewisa. Książka podzielona jest tematycznie na kilka rozdziałów. Lewis przygląda się każdej wewnętrznej części człowieka, każdemu aspektowi życia, pisząc o Bogu,  miłości,  niebie,  przyrodzie, naturze człowieka, o świecie moralnym, grzechu, zbawieniu, sztuce...


Bóg jest nie tylko dobry, On jest dobrocią.
Dobroć jest nie tylko boska, ona jest Bogiem.

Już niejednokrotnie pisałam, że C.S. Lewis należy do grona moich ulubionych autorów. Kocham jego twórczość. Do jego Opowieści z Narnii często wracam, Dopóki mamy twarze znajduję się na najwyższej półce w mojej biblioteczce i moje zachwyty nad tą książką szybko się nie skończą, a w Zaskoczonym radością zostałam zaskoczona szczerością autora. Przebudzony umysł okazał się prawdziwym arcydziełem...

Nigdy nie miałam w rękach tak mądrej książki jak Przebudzony umysł. Nigdy jeszcze tak bardzo nie popisałam książki, właściwie na każdej stronie coś się zaznaczone, podkreślone czy narysowane.  Nigdy jeszcze nie przerywałam czytania tyle razy, żeby wyrazić na głos mój zachwyt. Nigdy nie czytałam czegoś, co TAK bardzo tchnie przesłaniem...

Człowiekowi dana jest siła, by nieść to, co mu się przytrafia,
lecz nie tysiąc i jeden różnych rzeczy, które mogą się zdarzyć.

Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że Przebudzony umysł to prawdziwe arcydzieło. Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie. Przebudzony umysł to prawdziwy dar z nieba... Moje serce tańczy oberka po jej przeczytaniu tego arcydzieła.

Ta książka, odkąd wzięłam ją do ręki, przyćmiła sobą wszystko, co dotychczas czytałam.


Za możliwość poznania tego arcydzieła dziękuję wydawnictwu Esprit! 

5 komentarzy:

  1. Wow... po takiej recenzji naprawdę trudno nie sięgnąć po tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się boję... Przez Dopóki mamy twarze nie potrafię przebrnąć o kilku lat, stoi nadal w połowie przeczytana :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna książka Lewisa, po którą koniecznie muszę sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tylko serię Opowieści z Narnii tego autora, ale bardzo go za nią lubię. Na pewno kiedyś zapoznam się z innym tytułem Lewisa, tylko jakoś na razie nie było nam po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam kiedyś pierwszą część Opowieści z Narnii, ale szczerze mówiąc, nie pamiętam już czy doczytałam, bo to było tak dawno, a i wtedy książki były dla mnie bee. Tak, jest mi wstyd. :< W każdym razie jakieś przebłyski w pamięci się uchowały, więc zamierzam już niedługo wrócić. :) :) A potem zabiorę się za inne powieści tego autora. :)
    Czuję, że będę zachwycona. :)

    OdpowiedzUsuń

Kochany Czytelniku!
Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz tutaj swój ślad. Ten blog jest miejscem, gdzie dzielę się z innymi moimi myślami, dlatego chętnie przeczytam Twoje spostrzeżenia. Bardzo cenię sobie każdy komentarz, ponieważ motywują mnie do dalszej pracy.
Pozdrawiam cieplutko!